Integrating Teacher Training Virtually
Developing and Implementing a University Information Portal for Teaching Studies and Teacher Training
DOI:
https://doi.org/10.4119/hlz-2430Keywords:
teacher training, information point, virtual integration, change-managementAbstract
Regarding its disciplinary variety and a typically missing facultylike organization, coherence of university teacher training is a special is sue. To generate greater visibility and better integration within teacher training, a virtual portal connected to university web pages was built up as a common contact and information point for students and teacher trainers. Content regarding teacher training that was managed peripheral so far has been bunched and worked up target-group-specific. This report delineates conceptualization, development and implementation of the Info-Portal Lehrerbildung at the University of Bamberg.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Andrea Garzarella, Eike Christoph Windscheid

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Sämtliche Inhalte der HLZ werden freigegeben unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung, Weitergabe unter gleichen Bedingungen, Version 4.0 International (CC BY-SA 4.0). Die Urheber_innen und die Rechteinhaber_innen der in der HLZ veröffentlichten Beiträge gewähren grundsätzlich allen Nutzer_innen unwiderruflich das freie, weltweite Zugangsrecht zu diesen Veröffentlichungen. Unter der Bedingung, dass Autor_innen und Herausgeber_innen gemäß der Zitationshinweise sowie die Lizenz als »Lizenz: CC BY-SA 4.0« einschließlich der untenstehenden Lizenz-URL genannt werden, dürfen die Beiträge der HLZ vervielfältigt, weitergereicht und auf beliebige Weise genutzt werden, auch kommerziell und ebenso online wie in gedruckter oder anderer Form. Auch die Bearbeitung ist erlaubt unter der zusätzlichen Bedingung, dass das neu entstandene Werk als Bearbeitung gekennzeichnet wird und im Falle einer Veröffentlichung unter derselben Lizenz wie in der HLZ freigegeben wird.