Negotiation and production of roles in multi-professional teams.
Possibilities to Sensitize Future Teachers and Special Needs Educators by Casework and Role Playing
DOI:
https://doi.org/10.4119/hlz-2463Keywords:
multi-professional cooperation, negotiation of rols, processes of adressing, casework, role playingAbstract
Multi-professional cooperation in inclusive schools requires interactive negotiation and production of roles. This processes may be a challenge for the involved professions. This contribution wants to show possibilities to sensitize students for such processes by casework and role playing. It focusses on a lecture session, that aims to train the perception of students to recognize casual and latent processes auf role-negotiation and role-production in order to enable them to develop possibilities for arranging the own professional role. The playful practice of such negotiations of roles is the second aim of the lecture session
-
Abstract1769
-
Beitrag 1440
-
Online-Supplement - Materialien zur Seminarsitzung 0
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Kathrin te Poel

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Sämtliche Inhalte der HLZ werden freigegeben unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung, Weitergabe unter gleichen Bedingungen, Version 4.0 International (CC BY-SA 4.0). Die Urheber_innen und die Rechteinhaber_innen der in der HLZ veröffentlichten Beiträge gewähren grundsätzlich allen Nutzer_innen unwiderruflich das freie, weltweite Zugangsrecht zu diesen Veröffentlichungen. Unter der Bedingung, dass Autor_innen und Herausgeber_innen gemäß der Zitationshinweise sowie die Lizenz als »Lizenz: CC BY-SA 4.0« einschließlich der untenstehenden Lizenz-URL genannt werden, dürfen die Beiträge der HLZ vervielfältigt, weitergereicht und auf beliebige Weise genutzt werden, auch kommerziell und ebenso online wie in gedruckter oder anderer Form. Auch die Bearbeitung ist erlaubt unter der zusätzlichen Bedingung, dass das neu entstandene Werk als Bearbeitung gekennzeichnet wird und im Falle einer Veröffentlichung unter derselben Lizenz wie in der HLZ freigegeben wird.