Vol. 2 No. 3 (2019): Approaches to Teacher Education for Inclusive Schools

The development of the entire school system towards an inclusive education system goes hand in hand with changing professionalization requirements for prospective teachers as well as for those working in the teaching profession. This special issue bundles concepts and materials for designing inclusion-sensitive teacher education and presents selected theoretical and empirical contributions to subject-specific and interdisciplinary questions.
Published:
2019-11-20
Empirische Beiträge zu Grundlagen, Rahmenbedingungen und Herausforderungen
Theoretische Beiträge zu Grundlagen, Rahmenbedingungen und Herausforderungen
-
Paths of inclusive school development A simulation game-based seminar concept
- Beitrag (Deutsch)
- Online-Supplement 1 - Funktionsrollen Steuergruppe (Deutsch)
- Online-Supplement 2 - Einstellungen zu Schulentwicklung und Inklusion (Deutsch)
- Online-Supplement 3 - Exemplarische Fallbeschreibung der einzelschulischen Ausgangssituation (Deutsch)
- Online-Supplement 4 - Exemplarisches Ergebnis der Befragung des Kollegiums auf Basis des Index für Inklusion (Deutsch)
- Online-Supplement 5 - Exemplarisches Ergebnis der Befragung der Schüler_innenschaft auf Basis des Index für Inklusion (Deutsch)
- Online-Supplement 6 - Pressebericht (Deutsch)
- Online-Supplement 7 - Exemplarischer Schulentwicklungsplan (Deutsch)
-
Pedagogical and methodological approaches to developing the subject-specific inclusive competence of pre-service foreign language teachers
- Beitrag (Deutsch)
- Online-Supplement 1 - Präsentation Modul 1: Hearing Impairments in TEFL (Deutsch)
- Online-Supplement 2 - Arbeitsblätter Modul 1 (Deutsch)
- Online-Supplement 3 - Präsentation Modul 2: Co-Teaching in Heterogeneous and Inclusive English Settings (Deutsch)
- Online-Supplement 4 - Arbeitsblätter Modul 2 (Deutsch)